Asiakaskohtaaminen

Asiakkaanamme on yli 2,3 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota Suomessa ja Virossa sekä kansainvälisesti. Asiakkaiden tarpeiden syvä ymmärrys on edellytys sille, että voimme kehittää palveluitamme vastaamaan muuttuviin tarpeisiin. Asiakaskeskeisyys on yksi arvoistamme ja asiakastyytyväisyys tärkeä toimintaamme ohjaava tekijä.

Tuotteiden ja palveluiden tietoturvallisuus, turvallisuus, saatavuus ja helppokäyttöisyys ovat keskeisiä osa-alueita asiakaskokemuksen kehittämisessä.

Haemme aktiivisesti palautetta asiakkailtamme palvelujen ja toimintamme kehittämiseksi erilaisten asiakastyytyväisyyskyselyiden avulla. Analysoimamme palautteet muutetaan kehityssuunnitelmiksi ja liiketoimintamme tekemiseksi.

Tulevaisuudessa EU:n direktiivit asettavat reunaehtoja asiakastietojen läpinäkyvyyden osalta. Asiakkaan on jatkossa halutessaan mm. tiedettävä, mitä tietoa Elisalla hänestä on.

Markkinoinnissamme noudatamme lakeja ja toimialan sääntöjä sekä hyviä tapoja. Alan markkinointia valvoo ja ohjeistaa kilpailu- ja kuluttajavirasto. Asiakkaallamme on oikeus kieltää suoramarkkinointi. Markkinoinnistamme vastaa viestintäyksikkö.

Puhelinmyyntiä koskevat erityisesti kuluttajansuojalaki, henkilötietolaki, eräät erityislait, viranomaisohjeet ja säännökset. Puhelinmyyntipalvelustamme vastaa tytäryhtiömme Enia, jonka laadunvalvonta varmistaa, että sovittuja sääntöjä noudatetaan.

Asiakastukisivustoltamme  löydät ohjeita ja apua palveluihimme liittyen. Elisa Palsta -keskustelualueelta voit saada vastauksen kysymykseesi Elisan tuotteista ja palveluista. Elisa on myös aktiivinen Facebookissa ja Twitterissä.

Elisa ylläpitää sivustoa, josta vanhemmat saavat ohjeita ja tukea nettivanhemmuuteen. Olemme mukana mahdollistamassa  Pelastakaa Lapset ry:n Help Some -sovellusta, jonka avulla lapset ja nuoret voivat saada apua huoliinsa ja ongelmiinsa.