Elisa on tietoliikenne-, ICT- ja online-palveluyritys, jonka asiakkaana on 2,3 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Elisa tarjoaa ympäristöystävällisiä palveluita viestimiseen ja viihtymiseen, sekä työvälineitä organisaatioiden toiminnan digitalisoimiseen ja tuottavuuden parantamiseen.

Suomessa on Elisa alansa markkinajohtaja. Yhteistyö Vodafonen ja Telenorin kanssa mahdollistaa kansainvälisesti kilpailukykyiset palvelut. Elisa on julkisesti noteerattu Nasdaq Helsinki Suuret Yhtiöt -listalla, osakkeenomistajia on noin 200 000. Liikevaihto vuonna 2016 oli 1,64 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 4 300.

 

Strategia, visio, arvot

Innovoimme digitaalisia palveluja kuluttajille ja yritysasiakkaille oman verkon toimialueella ja kansainvälisesti verkko-omistuksesta riippumattomilla palveluilla, maailmanluokan asiakasymmärryksellä, laadulla ja kustannustehokkuudella.

TUTKIMUS JA KEHITYS

Jatkuva kehittyminen, innovaatiot ja yhteistyö

Toimimme alalla, jossa tulevaisuuden palvelut rakennetaan jatkuvalla kehittymisellä, innovaatioilla ja eri alojen asiantuntijoiden yhteistyöllä. Olemme tiiviisti mukana alan tutkimushankkeissa ja startup-toiminnassa. 

Lue lisää tutkimuksesta ja kehityksestä

Organisaatio

Elisan liiketoiminta on jaettu kahteen segmenttiin: Henkilöasiakkaat ja yritysasiakkaat. Ohjaus tapahtuu yksiköiden, tulosyksiköiden ja tukiyksiköiden kautta. Elisan toimintamallin tavoitteena on asiakasläheisyyden ja kustannustehokkuuden parantaminen edelleen.

Tutustu organisaatioomme

Elisan historia

Elisan historia heijastaa suomalaisen yhteiskunnan muutosta. Kaikki sai alkunsa kun lennätinmekaanikko Daniel Johannes Wadén sai luvan parustaa puhelinlaitoksen Helsinkiin tammikuussa 1882. 

Tutustu historiaamme

Elisa Code of conduct

Code of conduct

Elisan yleiset toimintaperiaatteet (Code of Conduct) koskevat koko Elisa-konsernia, kaikkea liiketoimintaamme ja koko henkilöstöämme.
Lue lisää periaatteistamme